donderdag 26 oktober 2017

Was ophangen binnen

Binnen natte kleren ophangen om het te laten drogen, is slecht voor onze gezondheid. Vooral mensen die astma of hooikoorts hebben lopen gevaar. De was binnen drogen is ongezond Zolang het mogelijk is, is het verstandig de was buiten te hangen, of een wasdroger te gebruiken met de afvoer naar buiten.


Als de was in een bepaalde ruimte wordt opgehangen , kan de deur naar deze ruimte het beste zoveel mogelijk gesloten blijven. Ben je de natte was vergeten om uit de machine te halen, dan is de kans groot dat de was vies en schimmelig gaat ruiken.

Haal de natte was dus snel uit de wasmachine en mocht je het een keer vergeten zijn, zet de wasmachine dan gewoon nog een keertje aan. Beter een schone en frisse was, dan er bij lopen als een muffe. Ventileren van je huis is.


Natte was binnen ophangen , zorgt ervoor dat de vochtigheidsgraad in huis met dertig procent kan stijgen. Was ophangen , ontvochter aanzetten, boodschappen gaan doen en tegen de tijd dat je terugkomt is de was droog. Je hebt weliswaar niet het voordeel van de zon en de frisse win maar je kunt wél de was drogen als het buiten regent dat het giet.


Een voorwaarde is dan wel dat je voldoende ruimte hebt om de was op te hangen.

Is het buiten erg nat of grijs, dan kun je je was beter binnen ophangen dan buiten. Veel voordelen van buiten drogen gelden ook voor binnen drogen: het kost je geen energie, je wasgoed slijt er niet van én je hebt minder last van kreukels. Ik woon op een eenkamerflat en daarom vind ik het fijn om de was in de zomer buiten te drogen.


Nu heb ik ook buiten een was ophangen. In de winter vind ik het vreselijk, die was binnen , het is ongezond om in dezelfde ruimte met wasgoed te slapen en verder neemt het wasrek veel plaats in. Een droger is voor mij geen optie. Buiten hang ik het met knijpers op (bij t-shirts) wel zo dat je ze niet ziet. Binnen hang ik het over het wasrek, maar een groot deel gaat in de droger.


Ik kan wel genieten van was ophangen , maar laat het altijd veel te lang hangen ( binnen dan). Waarom de was binnen ophangen ongezond is. Als het mogelijk is kan je het beste de was buiten hangen.


Is dit niet mogelijk dan is het beste om de was te drogen in een wasdroger. Wordt de was toch binnen gedroogd is het slim om de ruimte af te sluiten van de rest van het huis (het liefst met het raam open). Hang je de was dan nog steeds buiten op?


Of moet de was op een gegeven moment toch binnen opgehangen worden?

En ja, ik snap dat je de was binnen hangt als het regent. Een wasdraad plaatsen doe je zo! De lente is bijna een maand aan de gang en dat is ideaal om jouw was buiten te laten drogen.


Zo kan je namelijk niet enkel besparen op jouw energierekening, jouw was krijgt ook nog eens een heerlijk frisse geur! Door het ophangen van de was binnen het huis stijgt de luchtvochtigheid binnenshuis, die daardoor te hoog wordt. Anders moet ik steeds opletten dat het niet gaat regenen en duurt de was drogen gewoon lang.


Ik doe handdoeken, sokken, leggings, ondergoed in de droger. Truien, jurken en broeken hang ik binnen op een wasrek. Ik heb een was in de machine zitten, die ik graag buiten wil hangen. Ik heb pas zon vanaf een uur of half drie, dus eerder zal het niet snel drogen.


Wat brengt je nou meer in de kerststemming dan knusse, nieuwe kerstverlichting ophangen in de donkere decembermaand? Naast een slinger van lampjes of meer in de boom, hangen we graag gezellige kerstverlichting binnen en buiten aan de muur, en zetten we LED kaarsjes (wel zo veilig!) op de kast, tafel en vensterbank. Wandlampen zijn lampen die tegen of in een wand geplaatst worden. Dit kan zowel binnen als buiten.


Niet elk huishouden beschikt over de luxe van een droger. Uit een onderzoek van The Asthma Society of Ireland blijkt dat de was drogen ín huis niet zo goed is voor je gezondheid. Dit compacte wasrek is ideaal voor het ophangen van was in kleine ruimtes. Door zijn smalle, hoge vorm kunt u wel veel was kwijt, maar neemt het rek weinig ruimte in beslag.


Na gebruik klapt u het rek eenvoudig weer in om hem op te bergen. Ideaal voor binnen of buiten! Kenmerken: Tomado Fortino Droog. Nu hoor ik u denken, ‘Een hangmat binnen neemt toch veel ruimte in beslag? Het antwoord hierop is nee, door middel van een hangmat of hangstoel ophang systemen aan de muur of aan het plafond te bevestigen kunt u de hangmat eenvoudig afhalen en opbergen.


Het ophang systeem voor hangmatten bestaat uit bevestigingen onderdelen voor aan de muur. Hoe wasdraad binnen vastmaken, knopen komen steeds los,.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts