dinsdag 27 februari 2018

Blokjesbeugel wit

Ruime collectie stalen en zilveren sieraden voor het hele gezin. Witte blokjes- of slotjesbeugel Voor de blokjesbeugel bestaan metalen en keramische slotjes. Keramische slotjes zijn wit van kleur en daardoor minder zichtbaar. Een beugel met dit soort slotjes noemen we dan ook wel een witte of doorzichtige beugel.


De slotjes van de beugel kunnen in het begin van de behandeling soms pijn doen aan de tong of.

Ik krijg binnenkort een beugel en ik kan maar niet kiezen tussen witte (keramische) slotjes of metalen. Het enige echte voordeel van witte is natuurlijk dat het er mooier (of minder lelijk) uitziet maar dat vind ik dan ook meteen een erg belangrijk voordeel. Anders twijfelde ik ook niet zo. Maar daarentegen zijn ze wel wat kwetsbaarder, kunnen de brackets soms iets verkleuren en ze zijn iets duurder.


Daarom plaatsen wij over het algemeen de “ witte slotjes” daar waar zij het meest opvallen dus in de bovenkaak. Een witte beugel Wit slotje. Wat is een witte beugel precies?


De slotjes, ook wel brackets genoem zijn in dit geval wit , tandkleurig, of doorzichtig.

Een van de merken van witte slotjes is Damon. Dus drie hoofdmaaltijden per dag en maximaal vier tussendoortjes. Suiker zit in snoep, koek en frisdrank, maar ook in fruit. Zetmeel zit in aardappels, pasta’s, broo crackers en peulvruchten). Drink zo min mogelijk zure dranken, anders lost je tandglazuur op en komen er witte vlekken op je tanden (naast je slotjes).


Lees hier het antwoord op de vraag `Wat zijn de nadelen van witte (onzichtbare) slotjes ten opzichte van metalen slotjes? Stel hier ook gratis jouw vraag! Wit lijkt misschien een voor de hand liggende keus, omdat je tanden ook wit zijn.


Dat gebeurt vooral als je drankjes met een donkere kleur drinkt, zoals cola of koffie. Je witte beugel krijgt dan al snel een minder mooie gebroken witte kleur. De keramische slotjes zijn groter, zijn wit of doorzichtig, kunnen verkleuren, worden met elastiekjes vastgehouden, en zijn moeilijker te onderhouden en verwijderen. Ik heb wel een tip: doe niet wit , zwart, spinazie groen, goud of geel. Want bij wit , goud en geel lijken je tanden heel geel!


En bij zwart en spinazie groen lijkt het alsof je eten tussen je tanden heb. Door de slotjes komt een ijzerdraadje. Van oudsher zijn de slotjes metaalkleurig, maar er zijn tegenwoordig ook witte en doorzichtige.


Ik zette de voor- en nadelen op een rijtje!

Als deze witte vlekken zijn ontstaan, zullen ze helaas niet meer verdwijnen. Witte vlekken na een beugelbehandeling Bron: viechnicki. Zijn deze vlekken te voorkomen?


De witte vlekken zijn te voorkomen door tenminste twee keer per dag heel goed de tanden te poetsen met een fluoridehoudende tandpasta. De draad wordt met elastiekjes in de bracket gehouden. Deze elastieken zijn doorzichtig of wit , maar kunnen na enkele weken verkleuren. Vooral in het begin kan het dragen van een beugel wat kleine ongemakken met zich meebrengen. Die draad wordt aan de slotjes vastgezet met kleine elastiekjes.


Eten kan lastig gaan en de mond kan wat pijn doen. Ik heb sinds afgelopen maandag een blokjes beugel , ik had voor deze beugel mooie witte tanden en mij tanden beginnen nu al geler te worden, ik vind dit echt superlelijk en poets echt heel goe weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ze weer mooi wit worden? Voor beide beugelsystemen zijn er ook ‘ witte brackets’ beschikbaar. De witte brackets worden daarom meestal bij (bijna) volwassen patiënten in de bovenkaak gebruikt. Die witte draden hebben ze maar tot een bepaalde dikte, daarna is een metalen meestal nodig.


Maar weet je, een metalen draad valt bijna nog minder op dan een witte. Ik kan dat heel goed beoordelen, omdat ik onder nog wel gewoon een witte heb. Het komt doordat de slótjes wit zijn, dat de beugel onopvallender is dan een hele metalen.


Soms is het nodig dat je orthodontist onmiddellijk ingrijpt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts