woensdag 3 april 2019

Flexa verf droogt niet

Bestel hier verfspullen online. Kies uit producten vanaf € 120. Bekijk nu ons uitgebreide assortiment topmerken. Voor 23:bestel is morgen thuis! Vooraf, achteraf of gespreid.


Flexa verf droogt niet

Ervaar het gemak van Wehkamp. De een na laatste trede droogt niet op. De rest, dus ook de laatste die als laatste geverfd is ,zijn al droog. Wie heeft er een tip voor mij.


Flexa strak in de lak hoogglans wit. Gewenste Oplossing: Ligt dit aan de verf dan graag een nieuwe pot. Als de verf niet droog is na één dag dan heeft dat waarschijnlijk te maken met de temperatuur en de vochtigheid.


Lage temperaturen en een hoge luchtvochtigheid werken vertragend. Het kan ook zo zijn dat de laagdikte van de verf te dik is. Dan heeft de verf meer tijd nodig om te drogen. De blauwe is droog en de groene na dagen nog steeds. Beoordeel de kleur na droging, zowel bij daglicht als bij kunstlicht.


Tip: Als je de muur in de door jou gekozen kleur gaat overschilderen, schuur dan de randjes van je testvlak licht op voor het mooiste eindresultaat. Naar top Ik heb verf in blik besteld op Flexa. Eén van de belangrijke innovaties in de jaren ’was verf voor binnen die extra snel droogde. De slogan was toen ‘Zondagsschilders zijn voortaan op zaterdag klaar’, waarmee het merk op een mooie manier aangaf dat het niet meer nodig was om de verf (zeer) lang te laten drogen.


Verf droogt niet op meubels. Als de verf plakkerig blijft en niet volledig wil drogen , is er altijd een reactie die voortkomt uit de ondergrond of de omstandigheden. Eén van die oorzaken kan liggen aan het niet goed ontvetten van het oppervlakte. Dit effect zie je vooral bij het verven of lakken van meubeltjes.


Kijk altijd goed op de etiket wat de laagdikte moet zijn. Als je namelijk teveel laagdikte aanbrengt, droogt de verf te langzaam, wat weer voor problemen kan zorgen. Het bovenste laagje zal dan snel drogen , maar de onderliggende verf droogt niet of heel langzaam. Het ligt dus niet aan de inhoud van de pot verf (chemische samenstelling en leeftijd).


Ik kan de even traptreden dus nog steeds niet gaan schilderen. Ook kan ik de oneven trapdelen niet opschuren voor een nieuwe verflaag. De verf komt bij een professionele verfzaak vandaan en is zeer geschikt voor trappen. Hier kwam ik natuurlijk pas achter toen ik erop was gaan staan. Het gevolg: mijn voetafdruk in de tree en de vellen hangen eraan.


Wil je deze zomer dus nog iets in de verf zetten? Tip: verven tijdens hoge temperaturen is niet verstandig. Het verf droogt dan te snel. Nu vind ik dat het er toch nog vrij glanzend uitziet.


Nu zeggen ze bij de Gamma dat het nog wat matter wordt na een paar dagen omdat het moet drogen. Klopt het dat dit een paar dagen nodig heeft om echt goed te drogen ? Een oplosmiddelhoudende verf kan in dat geval niet gebruikt worden om kit over te schilderen, want een oplosmiddelhoudende verf droogt meestal oxidatief op. Dit betekent dat de verf zuurstof opneemt en daardoor egaal opdroogt. Omdat de terpentine de weekmakers oplost, komt er geen zuurstof bij de verf en droogt de verf niet op. Dat de verf snel droog is ervaren sommige ook als nadeel, het is hierdoor moeilijker verwerkbaar, vooral als je hier niet het geschikte gereedschap voor heb.


Daarnaast is het met verven op water basis niet mogelijk om de glans van een verf op water basis te evenaren. Voordelen van verf op waterbasis is: geen tot nauwelijks geurbelasting. Vanochtend heb ik een kast van MDF geverfd met lak(op de bus staat oplosmiddel vrij).


Op de bus staat dat de verf na uur overschilderbaar is, maar zoveel tijd heb ik eigenlijk niet. Hoe kan ik het droogproces versnellen en toch een goed resultaat krijgen? Ik ben begonnen met schuren - grondverf - schuren - de verf met kleur - schuren - de verf met kleur - en toen dus de lak.


Die heb ik zaterdag op zondag om uur aangebracht (omdat ik hoopte dat het klaar zou zijn als mijn dochter thuis zou komen) maar helaas is het nu dus nog niet droog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts