woensdag 27 september 2017

Slapen zonder kussen

Het Emma kussen gratis thuisbezorgd met geld-terug-garantie. Wat vinden onze klanten van Emma? Verfraaien van uw huis met Kussens. Ruim assortiment online bestellen!


Bekijk alle Kussens van Beter Bed.

Kom naar de winkel of bestel online! Je hebt nu kunnen lezen dat slapen zonder kussen in de meeste gevallen beter voor je is. Echter wil dit helaas niet zeggen dat je ook goed slaapt , ongeacht of je met of zonder kussen slaapt. Daarom is goed leren slapen hierin enorm belangrijk en kan alles bepalend zijn voor je gemoedstoestand en hoe fit jij je voel.


Op je zij slapen is het beste voor je lichaam, mits je met een kussen slaapt. Een kussen – in combinatie met een goed matras – zorgt er namelijk voor dat je ruggengraat recht loopt, van je heupen tot je hoofd. Als een kussen te dik is, kantelt je hoofd.


Slapen zonder nekpijn en schouderklachten.

Een kussen is minstens zo belangrijk als het matras, als het gaat om de kwaliteit van de nachtrust. Als je nek niet optimaal wordt ondersteund door je hoofdkussen, bestaat het risico dat het kussen de goede eigenschappen van het matras tenietdoet. Hierdoor kun je nekpijn en schouderklachten krijgen. Ware het niet dat het slechts geldt voor een klein groepje mensen.


Het is namelijk niet voor iedereen een verstandige keuze om zonder hoofdkussen te slapen. Lees snel of jij daarbij hoort! Ik ervaar dankzij het Jewel bedding traagschuim kussen de beste nachtrust in tijden. Past zich perfect aan en ik kan op mijn rug slapen , zonder te wakker worden met een stijve nek.


De reden dat ik zonder kussen slaap is dat ik last krijg van mijn oor waar ik op lig. Op de één of andere manier drukt dat heel erg bij mij op het kraakbeen in de schelp. Dit doet de volgende morgen dan heel erg pijn. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?


Of die weten hoe dit komt? Ik heb verder geen hinder van slapen zonder kussen. Het merendeel van de mensen slaapt op zijn zij, wat prima is zolang rug en nek recht blijven.


Dit biedt de grootste stabiliteit waardoor je spieren zich maximaal ontspannen. Slaap regelmatig en ononderbroken.

Je matras ondersteunt je rug hierbij ook maximaal. In een perfecte (voor sommige oncomfortabele) wereld zou iedereen zonder kussen op zijn rug slapen. Het slapen zonder kussen zorgt er in deze slaaphouding voor dat de nek in de meest neutrale houding ligt. Ben je toch fan van een stapel kussens onder je hoofd? De voorkeur gaat dan wel uit naar het slapen zonder kussen.


Wanneer je dan toch graag slaapt met een kussen , dan liever niet een te dik kussen. Dikke kussens kunnen het ademhalen bemoeilijken. Nog een voordeel van deze houding is dat je minder snel rimpels krijgt. Dit omdat er tijdens het slapen geen druk komt te liggen op de huid en de huid de. Slecht voor snurken, slaapapneu en hart: doordat het hoofd achteroverligt, gaan de zachte weefsels in de keel veel sneller snurken en slaapapnoe uitlokken.


Veel rugslapers slapen zonder kussen , maar zouden beter een dun kussen gebruiken voor een beetje steun in de nek. Plat op buik met de armen naast het lichaam en de benen gestrekt. Hard of zacht en in hoogte verstelbaar.


Passend voor elk type slaper. Design, Direct Van De Makers. Vergelijk prijzen en bestel! Bij Cafedeco vind je alle ingrediënten om jouw huis tot een thuis te maken. Ik slaap soms met en soms zonder kussen en zeker niet met veel of dikke kussens (kan ik ècht niet slapen ). Maar is het nou gezonder om met of om zonder een kussen te slapen ? Ooit iets gehoord over dat je van veel of van dikke kussens sneller een onderkin krijgt, maar een kussen schijnt weer wel ontspannender te zijn voor je slaaphouding.


Volgens mij is slapen zonder kussen niet echt slecht hoor. Heb zelf ook jarenlang op een heel dun kussen geslapen, maar dat vond ik op een gegeven moment te hard. Een meisje die ik kende die hele familie sliep zonder kussen.


En volgens mij zat daar zon redenatie achter van dat dat goed was ofzo , maar ik weet er verder het fijne niet van. Langzaam wennen aan slapen zonder kussen. Hoewel het inzicht binnen enkele minuten verworven was, kostte het me behoorlijk wat discipline om er vervolgens iets mee te doen.


Bowman waarschuwt bovendien dat je het veranderen van een bewegingsgewoonte niet cold turkey moet aanpakken. Heel wat problemen met de hals ontstaan en verergeren met slechte slaapgewoonten. Een harde matras op je bed is zeer belangrijk. Vecht niet langer met je kussen.


Veel mensen met nekpijn voelen zich beter wanneer ze volledig vlak slapen zonder kussen. Of koop een speciaal halskussen. Daarnaast kan heup- en kniepijn ontstaan als je zonder kussen tussen je knieën slaapt. Volgens onderzoek heb je vertrouwen in anderen, tot goedgelovigheid aan toe. Zo’n van de mensen slaapt in deze positie.


Kussens zijn al duizenden jaren onze vriend in de slaapkamer. Hoewel het ‘in den beginne’ wel minder comfortabel was: mensen legden toen hun hoofd op stenen wanneer ze gingen slapen. Die stenen werden opgevolgd door houten en porseleinen exemplaren.


Het woord comfort kwam pas rond de 19e eeuw. Toen ontstond het kussen zoals wij die nu kennen. Welke leeftijd met (hoofd) kussen slapen ? Ik kan mij herinneren dat ik een jaar of drie was toen ik mijn eigen kussentje kreeg.


De kleine is nu ook jaar en slaapt nog steeds zonder kussen. U kan het beste zonder hoofdkussen slapen. Je eigen voorkeuren voor materialen en vormbaarheid van het kussen. Een hoofdkussen zorgt dat je hoofd tijdens het slapen niet te ver voor- of achterover buigt en niet te ver opzij.


Het beste is een kussen waarop je hoofd in een min of meer rechte lijn ligt met je ruggengraat. Ook bij de keus voor de juiste matras is dit belangrijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts